Zmień kontrast i rozmiar czcionkiUdogodnienia dla dostępnosci strony
Kontrastzmień kontrast
Powiększ czcionkępowiększ tekst
Zmniejsz czcionkępomniejsz tekst
  • | Tel. sekretariat: (63) 241-37-61 | Tel. centrala: (63) 241-32-80
  • | krzymow@op.pl

W dziale "Wsparcie dla Ukrainy" publikujemy ważne informacje nt. działań z zakresu pomocy naszym wschodnim Sąsiadom, prowadzonych na terenie gminy Krzymów. Prosimy Mieszkańców oraz przedstawicieli szkół, organizacji i instytucji z terenu gminy Krzymów o przesyłanie informacji na adres: gok.brzezno@o2.pl celem ich publikacji na niniejszej podstronie oraz w gminnych mediach społecznościowych.


Kultura


Borowo/Paprotnia: Rozwija talenty i integruje środowisko

31.05.2023 09:55


Borowo/Paprotnia: Rozwija talenty i integruje środowisko

Jest to mający najdłuższą tradycję gminny przegląd adresowany do uzdolnionych wokalnie dzieci. Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Borowie już po raz jedenasty zorganizowała Gminny Konkurs Piosenki „Wygraj Sukces”.

Po spowodowanej pandemią przerwie, konkurs wrócił na mapę wydarzeń kulturalnych gminy. Tym razem organizatorzy przeprowadzili go trzydziestego maja w świetlicy wiejskiej w Paprotni.

- Muzyka wpływa na nas w sposób pośredni, ale bardzo głęboki. Wyzwala nasze emocje, wprawia w dobry nastrój, wpływa na produktywność lub pozwala się zrelaksować. Czasami jest w niej coś, co wymyka się logice, rozumowaniu i nie da się wyrazić słowami. Ale artyści wiedzą, jak opisać muzykę, ponieważ mają tę moc dawania nam uczucia czystej radości za każdym razem, gdy słuchamy tego, co wykonują – mówił, witając uczestników konkursu Łukasz Kwit, dyrektor placówki.

W tegorocznym konkursie „Wygraj Sukces” wzięło udział ponad trzydzieścioro uczestników ze wszystkich szkół działających w gminie. Wokalistki i wokaliści zostali podzieleni na pięć kategorii wiekowych i umiejętnościowych: przedszkolaków, uczniów klas I-IV, V-VIII, tak zwanych profesjonalistów, czyli wykonawców pobierających dodatkowe lekcje muzyki i nauki śpiewu oraz kategoria zespołów wokalnych, w której wystąpiła tylko grupa gospodarzy wydarzenia.

Konkurs miał na celu promowanie talentów wokalnych, rozwijanie zainteresowań muzycznych i kulturalnych oraz integrację środowiska szkolnego. Młodzi artyści zaprezentowali się przed publicznością i jury, które składało się z Krzysztofa Kędziory i Wiolety Koszal z Gminnego Ośrodka Kultury w Brzeźnie oraz Dariusza Urbańskiego z Warsztatu Terapii Zajęciowej w Paprotni.

Poziom konkursu był zróżnicowany, jednak pojawiło się kilka wokalnych diamentów do oszlifowania. Jury oceniało głos, interpretację, dobór repertuaru i ogólny wyraz artystyczny.

W kategorii przedszkolaków trzecie miejsce zdobyła Joanna Woźniak, drugie Urszula Wróbel, natomiast laureatką pierwszego miejsca została Liliana Kwiatkowska.

W kategorii klas I-IV trzecie miejsce wyśpiewała Lena Jacolik, drugie Oliwia Kwiatkowska, a pierwsze Blanka Furmańska.

Wśród starszych uczniów z klas V-VIII trzecie miejsce zajął Kacper Rogowski, drugie Gabriel Sabaciński, natomiast pierwsze Anna Zalewska.

Wśród uczestników pobierających dodatkowe lekcje muzyki i śpiewu trzecie miejsce zajęła Nikola Walczak, drugie Maria Adamczyk, a pierwsze miejsce jurorzy przyznali Agacie Grobelnej.

Nagrodę dla zespołów otrzymała grupa ze szkoły w Borowie.

Wszyscy uczestnicy otrzymali dyplomy, a laureaci puchary i statuetki. Nagrody wręczyli jurorzy, organizatorzy i wójt Danuta Mazur.

W przerwach występowały z krótkimi pokazami szkolne zespoły taneczne z Borowa.

Słodki poczęstunek dla uczestników i gości przygotowały szkoła w Borowie i Warsztat Terapii Zajęciowej w Paprotni.

Należy dodać, że konkurs był jednocześnie dla uczniów niepublicznych szkół z Głodna, Borowa i Smólnika eliminacjami do Festiwalu Dobrej Piosenki w Brzeźnie.

Przepustki do wzięcia udziału w tym wydarzeniu otrzymali Lena Jacolik ze Smólnika, Gabriel Sabaciński i Zuzanna Wróbel ze szkoły w Borowie, a ze szkoły w Głodnie Zuzanna Matuszczak i Hanna Laskowska.

Borowo/Paprotnia: Rozwija talenty i integruje środowisko

Plik pochodzi z serwisu Ale!Radio

Najczęściej przeglądane informacje:



<<< Powrót do poprzedniej strony

ˆ