Krzymów: Programują, bawią się i uczą
26.05.2022 15:44
Oddziały przedszkolne z Krzymowa otrzymały grant na zajęcia dodatkowe z robotyki. Projekt jest realizowany od trzeciego stycznia i potrwa do dziesiątego czerwca.
W ramach konkursu grantowego „Na dobry początek” XIV edycja 2021 Fundacji Banku Gospodarstwa Krajowego udało się pozyskać czternaście tysięcy siedemset osiemnaście złotych i sześćdziesiąt sześć groszy na pomoce dydaktyczne oraz zajęcia dodatkowe z robotyki. Dzięki czemu dzieci z oddziałów przedszkolnych Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Krzymowie biorą udział w programie „Manipuluję, koduję, programuję”. Przedszkolaki mają możliwość działania z takimi urządzeniami jak: robot Bee-Bot, Blue-Bot, Botley, Photon, mRanger, klocki Robo Robo, Genibot, Makeblock-mtiny Coding, tablet z aplikacjami sterującymi roboty.
- Początkowo przedszkolaki zapoznawały się z tajnikami programowania. Pierwszym etapem nauki były zajęcia wprowadzające do programowania i kodowania np.: Sudoku, Labirynty, Memory, zabawy z matą do kodowania i kolorowymi kubeczkami. Drugim etapem były zajęcia z budowania robotów z klocków i ich programowanie. W trakcie realizacji projektu, we współpracy z rodzicami odbyła się realizacja takich wydarzeń jak: „Zaprogramuj zdrowie”, „Marzę, myślę, konstruuję”, „Rysuję, maluję, koduję”. Za aktywny udział w tych projektach dzieci zostały nagrodzone – mówi Renata Pocztowska, nauczyciel w szkole podstawowej w Krzymowie, w oddziałach przedszkolnych.
W zajęciach z robotyki brał udział absolwent krzymowskiej szkoły, Sebastian Mrowicki, który ukończył studia o kierunku Mechanika i Budowa Maszyn na Politechnice Poznańskiej. Przedszkolaków odwiedzili też wójt Danuta Mazur i Jacek Popielarz, Kierownik Referatu Oświaty i Spraw Komunalnych Urzędu Gminy w Krzymowie.
Zajęcia prowadzone są przez wychowawców grup: Anetę Jóźwiak, Milenę Szczepańską, Dominikę Drapałę, które w ramach pozyskanych środków wzięły udział w szkoleniach rozwijających ich kompetencje tym zakresie. Inicjatorem grantu Renata Pocztowska.
Zajęcia z robotyki sprzyjają rozwojowi zdolności manualnych i wyobraźni przestrzennej. Trenują skupienie i strategiczne myślenie oraz planowanie działań w czasie. Wspierają zarówno myślenie ścisłe, logiczne, jak i twórcze. Oprócz tego zajęcia są okazją do podnoszenia kompetencji społecznych – uczą pracy w grupie i konstruktywnego rozwiązywania problemów.
Przedszkolak Robert zrobił z koleżankami i kolegami robota Photona.
- On jeździ, zmienia kolory czułek i oczu i umie wydawać różne dźwięki oraz odgłosy zwierząt i sygnałów – mówi wraz z kolegami.
Dzieciom zajęcia bardzo się podobają. Mówią, że nauka programowania nie była trudna.
- My naprawdę wszystko umiemy – mówi jeden z przedszkolaków.
Krzymów: Programują bawią się i uczą
Plik pochodzi z serwisu Ale!Radio
Najczęściej przeglądane informacje:
Kategorie informacji
Fundusze Unijne
Projekty realizowane z Funduszy Unijnych