Witaj w naszej gminie!
Aktualności
Sierżant sztabowa Natalia Stasiak-Chmielewska i młodszy aspirant Patryk Gdowik z komisariatu policji w Starym Mieście spotkali się z podopiecznymi Warsztatu Terapii Zajęciowej w Paprotni.
| 04.10.2023 13:38
Urząd Gminy w Krzymowie informuje, że postanowieniem Komisarza Wyborczego w Koninie z dnia 16. maja 2023 roku w sprawie zmian w podziale gminy Krzymów na stałe obwody głosowania, został utworzony nowy obwód głosowania nr 6 w Paprotni.
| 04.10.2023 13:27
Jak zwykle na początku miesiąca, w formie grafiki przypominamy harmonogram wywozu odpadów.
| 04.10.2023 13:27
Wójt Gminy Krzymów ogłasza publiczną sprzedaż samochodu osobowego Peugeot Partner 1,6 diesel nr VIN VF3GJ9HWC95299014, nr rejestracyjny PKN SJ64, stanowiącą własność Gminy Krzymów.
| 04.10.2023 11:29
Urząd Statystyczny w Poznaniu, przypomina, że jeszcze w październiku br. na terenie całej Polski przeprowadzane jest badanie pilotażowe: Transport lekkimi pojazdami użytkowymi.
| 04.10.2023 09:04
Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowy Instytut Badawczy Centralne Biuro Prognoz Meteorologicznych - Wydział w Poznaniu wydał dla powiatu konińskiego ostrzeżenie o silnym wietrze.
| 03.10.2023 16:35
Masz trudności w nauce? Czytanie ze zrozumieniem albo opanowanie reguł pisowni to dla Ciebie duży kłopot? A może jako rodzic dostrzegasz takie trudności u swojego dziecka? To mogą być pierwsze objawy dysleksji.
| 03.10.2023 12:58
Droga w Depauli już oficjalnie przekazana do użytku. Dzięki jej budowie powstało połączenie drogi powiatowej do Wyszyny z Drogą Krajową 92 poprzez drogę gminną ze Starych Paprockich Holendrów do Paprotni.
| 03.10.2023 09:54
ZUS - zaprasza na cykl webinariów, szkoleń i dyżurów. Informację o wydarzeniach w poszczególnych placówkach ZUS
| 02.10.2023 14:52
Informacje ogólne dotyczące regionu Gminy Krzymów
Charakterystyka regionu i obszarów oraz gminy
Podstawowe informacje dotyczące Urzędu Gminy Krzymów
Kadra Gminy Krzymów - stanowiska i funkcje
Skład Rady Gminy Krzymów
Sołectwa w Gminie Krzymów oraz ich sołtysi
Dane statystyczne dotyczące ludności
Herb Gminy Krzymów, jego znaczenie i historia
System Informacji Przestrzennej, położenie i baza adresowa
Zapobieganiu wykroczeniom porządkowym, dzielnicowi funkcjonariusze policji
Wywóz śmieci, utylizacja odpadów, harmonogramy i opłaty
Miesięcznik, gazeta regional;na - Wiadomości Gminy Krzymów
Nadchodzące wydarzenia, imprezy sportowe i kulturalne
Najważniejsze kontakty do instytucji i organów gminnych
Posłuchaj lokalnej stacji radiowej bezpośrednio przez internet
informacje o terminach składania wniosków o świadczenia, wnioski
Żłobek
Informacje o dofinansowaniu do wymiany źródeł ciepła i termomodernizacji budynków mieszkalnych
http://bip.powiat.konin.pl/koninp/bip/powiat-i-wladze-powiatu/powiat/nieodplatna-pomoc-prawna.html?pid=15886
Informacje ogólne dotyczące regionu Gminy Krzymów
Zwiedzaj ciekawe obiekty turystyczne w naszej gminie
Zdjęcia lotnicze. Gmina Krzymów widziana z góry
Lokalizacja i położenie, sprawdź jak do nas dojechać
Filmy promujące walory turystyczne Gminy Krzymów
Gminne radio online
Włącz radio w nowym oknie
Odtwarzaj radio w zewnętrznym programie
Dzis w programie:
Nasze audycje:
13.04.2023 12:18
Petycja w sprawie wstrzymania finansowania projektu linii kolejowej Konin -Turek w wariancie dziewiątym oraz zapowiedź kolejnej blokady drogi były tematami konferencji prasowej, zorganizowanej dwunastego kwietnia z Żdżarach przez przedstawicieli mieszkańców protestujących przeciwko tej inwestycji. Przypomnijmy, że w tym wariancie linia kolejowa przebiegałaby również przez naszą gminę w Zalesiu i Brzeźnie.
Petycja została skierowana do Marka Wożniaka, Marszałka Województwa Wielkopolskiego, Małgorzaty Waszak-Klepki, Przewodniczącej Sejmiku Województwa Wielkopolskiego i posłów Ryszarda Bartosika oraz Tomasza Piotra Nowaka.
Jej autorzy żądają wstrzymania finansowania projektu linii kolejowej Konin -Turek w wariancie dziewiątym oraz przywrócenia projektu do etapu wyboru wariantu, poprzedzonego przeprowadzeniem rzetelnych konsultacji społecznych oraz badania zapotrzebowania na usługi kolejowe.
Autorzy petycji uzasadniają swoje żądania tym, że realne konsultacje społeczne dotyczące wyboru wariantu przebiegu linii kolejowej do Turku nigdy nie zostały przeprowadzone. Podstawowe elementy projektu, które trzeba omówić to według sygnatariuszy petycji koszt budowy linii i wybór najefektywniejszego ekonomicznie wariantu, gdyż kolej będzie obciążeniem nie tylko dla PKP, ale i dla społeczności lokalnych.
- Wybrany przez marszałka wariant nie ma uzasadnienia ekonomicznego. Wskazuje się w nim wyższe przepływy pasażerskie, jako uzasadnienie dla dużo kosztowniejszego od W-1 rozwiązania, jednocześnie opierając analizę na czysto teoretycznym modelu, bez zbadania zapotrzebowania na usługi kolei w regionie, gdzie kolej ma przebiegać – piszą autorzy petycji.
Protestujący mieszkańcy sugerują też, że wybrany wariant dziewiąty może służyć przede wszystkim przewozom towarowym. Symboliczne było bowiem miejsce konferencji: przy placu, na którym ma powstać duży park logistyczno-przemysłowy.
Dlatego w petycji znalazło się też żądanie poinformowania mieszkańców o prawdziwym celu inwestycji: czy chodzi w niej głównie o przewozy pasażerskie, czy towarowe i jakie jest uzasadnienie dla organizowania przewozów towarowych przez osiedla mieszkaniowe.
Autorzy petycji domagają się wyboru wariantu najmniej ingerującego w środowisko naturalne. Twierdzą też, że wariant dziewiąty, gdyby chcieć go w przyszłości rozbudować do Kalisza lub Łodzi, będzie generował kolejne duże koszty finansowe i konflikty społeczne, w przeciwieństwie do możliwości jakie daje wariant pierwszy.
Domagają się ograniczenia kosztów przygotowania inwestycji, ponieważ dwadzieścia cztery miliony złotych to budżet przewidziany na dokumentację projektową dla najdroższego i najmniej realnego do wykonania wariantu dziewiątego, który dodatkowo budzi protesty społeczne. Przygotowane zostało studium warte sześćset czterdzieści tysięcy złotych, z którego nie skorzystano i nie omówiono go z najbardziej zainteresowanymi, czyli mieszkańcami. Ponadto pieniądze na wykupy i odszkodowania, które w części będą musiały pokryć samorządy.
- Dziesięć milionów złotych na wykupy i odszkodowania oraz możliwość finansowania do dziesięciu procent z budżetu projektu. Pozostałe koszty wykupu i odszkodowań w myśl umowy zawartej między PKP PLK a Marszałkiem Województwa Wielkopolskiego muszą ponieść samorządy. Kwota ta z całą pewnością okaże się niewystarczająca, zwłaszcza z powodów nieuwzględnienia wielu nieruchomości stojących w kolizji z zaplanowaną nitką kolejową oraz z powodu wartości odszkodowań, jakich domagać się będą mieszkańcy w przypadku inwestycji komercyjnej, jaką jest kolej towarowa – piszą autorzy petycji.
Zapowiadają też kolejny protest. Będzie to blokada Drogi Krajowej 72 w Żdżarach. Ma się ona odbyć najpóźniej w połowie maja.
Konferencję zorganizowali przedstawiciele mieszkańców Konina, gminy Krzymów oraz Gozdka w powiecie turkowskim.
Copyright © 2019 - Gmina Krzymów
Wykonanie REPORTER